Få din pris på rejseforsikring her på 1 minut og køb med få klik. Det er enkelt, sikkert og til gode rejseforsikringspriser.

Rejseforsikring - Spørgsmål & Svar


Skal man tegne rejseforsikring til ferier i Europa (EU/EØS), og hvad koster det?

Ja det skal man! Den 1. august 2014 ophørte det gule sygesikringskort med at dække på ferierejser i EU. En rejseforsikring for 7 dage i Europa (EU/EØS) koster kr. 148,80, vis du er under 31 år. Vore dækninger omfatter b.la.: Hospitalsudgifter (ubegrænset), hjemtransport, sygeledsagelse, tilkaldelse af pårørende, bagage, ambulancefly mv. Vi kræver iøvrigt ikke, at du har det blå EU kort for at dække dig.

Dækker I studierejser?

Ja, vi tilbyder rejseforsikring med ungdomsrabat til studerende og unge under 30 år. Du skal vælge "ferierejse" i bestillingsformularen, (også hvis du skal studere i udlandet) og husk at sætte kryds i ”ungdomsrabat”, når du bestiller din ungdomsrejseforsikring

Hvilke betalingskort modtager I?

Vi tager Dankort, Dankort Visa, MasterCard, Visa, Visa Electron, Visa Debit, MasterCard Debit, Maestro.

Hvordan køber man en Årsrejseforsikring på jeres hjemmeside?

Skriv til os på info@danskrejseforsikring.dk så tegner vi den for dig. Vores årsrejseforsikring er inkl. tillæggene for bagage og ulykke, den dækker alle rejser et år i hele verden inklusive USA og Canada, og den koster kr. 649,- per person. Du kan også købe den for Europa (=EU/EØS), her koster Årsrejseforsikringen kr. 318,-per person.

Ferierne må vare op til 30 sammenhængende dage, og vi dækker også på skiferier.

Du kan udelukkende tegne årsrejseforsikringer ti ferie og IKKE til ferier hvor du må tage arbejde. 

Hvilke dækninger er med i jeres rejseforsikringer, og er der selvrisiko?

Vores forsikringer er altid med fuld dækning inkl. tilvalgene for bagage og ulykke og uden selvrisiko. Det gør det trygt og nemt for vore kunder at købe rejseforsikring.

Hvis jeg køber jeres rejseforsikring for Verden inkl. USA og Canada, er jeg så også dækket i Europa?

Ja  - når du køber vores rejseforsikring inklusive USA og Canada, har du automatisk fuld dækning i Europa.

Jeg skal flyve til USA om 2 timer, kan jeg nå at få en gyldig rejseforsikring med?

Ja - når du har bestilt og betalt på www.danskrejseforsikring.dk får du automatisk en bekræftelse og en police online. Dette skal du blot gøre, inden du går om bord på flyet, så er du dækket. Du kan f.eks bestille din rejseforsikring med din smartphone, tablet eller PC i lufthavnen.

Er Kroatien og Tyrkiet omfattet af Dansk Rejseforsikrings EU/EØS geografi og dækning?

Kroatien er per 1. juli 2013 medlem af EU og derfor omfattet af denne geografi. Tyrkiet er ikke med i EU/EØS, her skal du derfor vælge verden ekskl. USA/Canada.

Hvad gør jeg, hvis min bagage ikke når frem?

Hvis din indskrevne bagage bliver forsinket i forhold til din egen ankomst til destinationen, skal du gøre følgende: Anmeld forsinkelsen til luftfartsselskabet ved at henvende dig til bagageservice i lufthavnen og få udstedt en PIR (Property Irregularity Report). Derefter henvender du dig til SOS International på www.sos.eu.

Jeg har en forsikring der dækker verden, er jeg også dækket i Europa?

Når du køber en rejseforsikring til verden, er du automatisk dækket i Europa og kan dermed benytte din rejseforsikring på din tur til f.eks. London og New York.

Kan man gennemføre et køb med betaling og police med sin smartphone (iPhone)?

Ja det kan man sagtens, brug smartphone, tablet eller PC - siderne er identiske.

Hvordan anmelder jeg en skade?

Hvis du er i udlandet og har akut brug for hjælp, kan du ringe til SOS International på +45 70 10 50 50 (døgnåben), eller kontakte dem via deres hjemmeside www.sos.eu. Er du kommet hjem fra din ferie kan du også kontakte SOS International skadeservice på 70 10 50 55, som har åbent 9-16 mandag-fredag.

Kan man sammenligne rejseforsikringer?

Det er svært at sammenligne rejseforsikringer 100 % med hinanden, da betingelserne og tilkøb ofte varierer. Hos Dansk Rejseforsikring er alt inklusiv, det vil sige, at både ulykke- og bagageforsikringer er inkluderet i prisen. Hos vores konkurrenter er det ofte noget, der skal tilkøbes.

Hvor længe inden afrejse kan jeg benytte afbestillingsforsikringen?

Du kan benytte en afbestillingsforsikring helt frem til check-in. Forsikringen dækker fra tegningsdatoen indtil påbegyndelse af afrejse fra Danmark.

Er jeg dækket, hvis jeg har en kronisk lidelse?

Hvis du har en kronisk lidelse eller en eksisterende lidelse som kunne kræve behandling under din rejse, gælder der særlige regler for rejseforsikringen. Forsikringen dækker hvis lidelsen karakteriseres som stabil. Herved forstås at forsikrede inden for de sidste 2 måneder før afrejse ikke har:

  • været hospitalsindlagt
  • modtaget behandling af læge (som ikke er kontrolbesøg) eller
  • været underkastet ændringer i medicinering

Hvis du er i tvivl, om du er dækket, kan du henvende dig til SOS Rejseservice og få en medicinsk forhåndsvurdering.

Modtager jeg en forsikringspolice, og skal jeg medbringe denne på rejsen?

Du modtager en forsikringspolice på din e-mail, så snart købet er godkendt. Vi anbefaler, at du printer denne ud og tager den med på rejsen, så har du alle de nødvendige informationer, du skal bruge i tilfælde af at uheldet er ude.

Ungdomsrejseforsikring. Får jeg rabat som studerende?

Ja hvis du er studerende eller er under 31 år, er du berettiget til ungdomsrejseforsikring med rabat på op til 20 %.

  

Mere om Dansk Rejseforsikring

Når du køber en rejseforsikring på Dansk Rejseforsikrings hjemmeside, leveres service og assistance på rejsen af SOS International. Vores forsikringsrisiko tages af AIG Europe Limited.

AIG er et af verdens største forsikringsselskaber med mere end 85 millioner kunder i 130 lande og 120 ansatte på deres danske kontor (Osvald Helmuths vej 4 på Frederiksberg).

I tilfælde af, at du skal anvende din forsikring, arbejder vi sammen med skade- og assistanceselskabet SOS International. SOS har base i Danmark og assisterer rejsende i hele verden fra deres alarmcentral - døgnet rundt, året rundt. SOS har adresse på Nitivej 6 på Frederiksberg og du kan få fat i dem på telefon: +45 70 10 50 50.

Handelsbetingelser:

FORTRYDELSESRET For rejseforsikringer, der dækker i mere end en måned, gælder følgende fortrydelsesret. a) Efter lov om visse forbrugeraftaler, har du fortrydelsesret. b) Fortrydelsesfristen er 14 dage. Fristen regnes fra den dag hvor du har fået tilsendt forsikringsbetingelserne - dog tidligst fra det tidspunkt, hvor du har modtaget underretning om, at forsikringsaftalen er indgået. Hvis du f.eks. modtager forsikringsbetingelserne mandag den 1., har du frist til og med mandag den 15. Hvis fristen udløber på en helligdag, en søndag, en lørdag eller grundlovsdagen, den 5. juni, kan du vente til den følgende hverdag. c) Inden fortrydelsesfristens udløb, skal du meddele Dansk Rejseforsikring, at du har fortrudt aftalen. Gives denne meddelelse pr. post, skal du sende brevet inden fristens udløb. Hvis du vil sikre dig bevis for, at du har fortrudt rettidigt, kan du sende brevet anbefalet og opbevare postkvitteringen. Der er ikke fortrydelsesret for rejseforsikring, der dækker i op til 1 måned. Underretning om, at du har fortrudt aftalen, skal gives til: Dansk Rejseforsikring A/S Havnegade 39 1058 København K.

ANKEMULIGHED Er du uenig i Dansk Rejseforsikrings afgørelse og fører fornyet henvendelse til Dansk Rejseforsikring ikke til andet resultat, kan du klage til Ankenævnet for Forsikring, Anker Heegaards Gade 2, 1672 København V.

Din klage skal sendes til ankenævnet på et særligt klageskema, og du skal betale et mindre gebyr. Klageskema og girokort til brug for gebyrindbetaling kan rekvireres hos, Ankenævnet for Forsikring og Forbrugerrådet.

BETALING OG DÆKNING Når du har betalt rejseforsikringen, dækker den i forsikringsperioden. Forsikringsperioden fremgår af din police som du modtager umiddelbart efter du har betalt.

 

PERSONLIGE OPLYSNINGR /PRIVATLIVSPOLITIK

Personoplysninger afgives ikke til tredjemand med mindre du selv har givet tilladelse til dette. En naturlig og nødvendig undtagelser herfra er SOS International som 24 timer i døgnet er til rådighed for at hjælpe dig, hvis du får brug for akut assistance på din rejse, ligeledes behandler SOS International dine skader, når du er hjemvendt fra din rejse. AIG er forsikringsselskabet bag Dansk Rejseforsikring og de har ligeledes adgang til de oplysninger du giver til os via www.danskrejseforsikring.dk. Hvis du ønsker at få oplyst hvilke personlige oplysninger vi har registreret om dig, kan du rette henvendelse på info@danskrejseforsikring.dk . Du kan også ringe til os på +4529298030. Ifølge persondataloven skal dine oplysniger bevares sikkert og fortroligt, vi gemmer derfor dine oplysninger på computere med begrænset adgang placeret i kontrollerede faciliteter. I følge persondataloven har du ret til, at se de data vi har registreret om dig. Hvis du er urigtige eller villedene, har du ret til at kræve dem berettiget, slettet eller blokeret. Du har mulighed for at klage over behandling af dato og oplysninger vedr. dig. Klager indgives til datatilsyynet jf. persondataloven § 58 stk 1.

 

Priseksempel Europa 8 dage!

Med fuld dækning: kr. 163,20 for 1 voksen kr. 204,- hvis du er over 30 år og altid halv pris for medforsikrede børn under 18år. Bestil her.. 

 

  

SOS International

I samarbejde med SOS International

Vi har et tæt samarbejde med Danmarks førende skade- og assistanceselskab. SOS International har base i Danmark og assisterer rejsende i hele verden fra alarmcentralen - døgnet rundt, året rundt.
Læs mere..

Verdens bedste til akut assistance på rejsen

SOS International blev i 2012 kåret som verdens bedste på sit felt. Det var 6. gang, SOS International løb med den prestigefyldte ITIJ Industry Award, som er den højeste anerkendelse, du kan opnå i branchen.
Læs mere..

AIG – blandt verdens største

Vi er agent for AIG, der er et af verdens største forsikringsselskaber. Når du vælger os, er du forsikret af dem.
Læs mere..

Sikkert valg til en god pris

Dansk Rejseforsikring er specialister i rejseforsikring – og alt foregår slankt og enkelt online. Du får ingen breve og regninger med posten. Vi er sat i verden for at levere høj kvalitet og maksimal tryghed på rejsen til en knivskarp pris. Læs mere..