Spørgsmål & Svar

1Skal man tegne rejseforsikring til ferier i Europa (EU/EØS), og hvad koster det?
Ja det skal man! Den 1. august 2014 ophørte det gule sygesikringskort med at dække på ferierejser i EU. En rejseforsikring for 7 dage i Europa (EU/EØS) koster kr. 148,80, hvis du er under 31 år. Vore dækninger omfatter b.la.: Hospitalsudgifter (ubegrænset), hjemtransport, sygeledsagelse, tilkaldelse af pårørende, bagage, ambulancefly mv. Vi kræver iøvrigt ikke, at du har det blå EU kort for at dække dig.
2Dækker I studierejser?
Ja, vi tilbyder rejseforsikring med ungdomsrabat til studerende og unge under 30 år. Du skal vælge "ferie" som rejsetype i bestillingsformularen. Prisen beregnes automatisk efter din alder.
3Hvilke betalingskort modtager I?
Vi tager Dankort, Dankort Visa, MasterCard, Visa, Visa Electron, Visa Debit, MasterCard Debit, Maestro.
4Hvilke dækninger er med i jeres rejseforsikringer, og er der selvrisiko?
Vores forsikringer er altid med fuld dækning inkl. tilvalgene for bagage og ulykke og uden selvrisiko. Det gør det trygt og nemt for vore kunder at købe rejseforsikring.
5Hvis jeg køber jeres rejseforsikring for Verden inkl. USA og Canada, er jeg så også dækket i Europa?
Ja - når du køber vores rejseforsikring inklusive USA og Canada, har du automatisk fuld dækning i Europa.
6Jeg skal flyve til USA om 2 timer, kan jeg nå at få en gyldig rejseforsikring med?
Ja - når du har bestilt og betalt på www.danskrejseforsikring.dk får du automatisk en bekræftelse og en police online. Dette skal du blot gøre, inden du går om bord på flyet, så er du dækket. Du kan f.eks bestille din rejseforsikring med din smartphone, tablet eller PC i lufthavnen.
7Er Kroatien og Tyrkiet omfattet af Dansk Rejseforsikrings EU/EØS geografi og dækning?
Kroatien er per 1. juli 2013 medlem af EU og derfor omfattet af denne geografi. Tyrkiet er ikke med i EU/EØS, her skal du derfor vælge verden ekskl. USA/Canada.
8Hvad gør jeg, hvis min bagage ikke når frem?
Hvis din indskrevne bagage bliver forsinket i forhold til din egen ankomst til destinationen, skal du gøre følgende: Anmeld forsinkelsen til luftfartsselskabet ved at henvende dig til bagageservice i lufthavnen og få udstedt en PIR (Property Irregularity Report). Derefter henvender du dig til SOS International på www.sos.eu.
9Jeg har en forsikring der dækker verden, er jeg også dækket i Europa?
Når du køber en rejseforsikring til verden, er du automatisk dækket i Europa og kan dermed benytte din rejseforsikring på din tur til f.eks. London og New York.
10Kan man gennemføre et køb med betaling og police med sin smartphone (iPhone)?
Ja det kan man sagtens, brug smartphone, tablet eller PC - siderne er identiske.
11Hvordan anmelder jeg en skade?
Hvis du er i udlandet og har akut brug for hjælp, kan du ringe til SOS International på +45 70 10 50 50 (døgnåben), eller kontakte dem via deres hjemmeside www.sos.eu. Er du kommet hjem fra din ferie kan du også kontakte SOS International skadeservice på 70 10 50 55, som har åbent 9-16 mandag-fredag.
12Kan man sammenligne rejseforsikringer?
Det er svært at sammenligne rejseforsikringer 100 % med hinanden, da betingelserne og tilkøb ofte varierer. Hos Dansk Rejseforsikring er alt inklusiv, det vil sige, at både ulykke- og bagageforsikringer er inkluderet i prisen. Hos vores konkurrenter er det ofte noget, der skal tilkøbes.
13Hvor længe inden afrejse kan jeg benytte afbestillingsforsikringen?
Du kan benytte en afbestillingsforsikring helt frem til check-in. Forsikringen dækker fra tegningsdatoen indtil påbegyndelse af afrejse fra Danmark.
14Er jeg dækket, hvis jeg har en kronisk lidelse?
Hvis du har en kronisk lidelse eller en eksisterende lidelse som kunne kræve behandling under din rejse, gælder der særlige regler for rejseforsikringen. Forsikringen dækker hvis lidelsen karakteriseres som stabil. Herved forstås at forsikrede inden for de sidste 2 måneder før afrejse ikke har: været hospitalsindlagt modtaget behandling af læge (som ikke er kontrolbesøg) eller været underkastet ændringer i medicinering Hvis du er i tvivl, om du er dækket, kan du henvende dig til SOS Rejseservice og få en medicinsk forhåndsvurdering.
15Modtager jeg en forsikringspolice, og skal jeg medbringe denne på rejsen?
Du modtager en forsikringspolice på din e-mail, så snart købet er godkendt. Vi anbefaler, at du printer denne ud og tager den med på rejsen, så har du alle de nødvendige informationer, du skal bruge i tilfælde af at uheldet er ude.
16Ungdomsrejseforsikring. Får jeg rabat som studerende?
Ja hvis du er studerende eller er under 31 år, er du berettiget til ungdomsrejseforsikring med rabat på op til 20 %.